Torrt som fnöske

Jag har extremt torra händer, inte bara när det är kallt och torrt ute utan även under sommarhalvåret. Jag har prövat de flesta handkrämer som finns men har inte hittat någon som har varit riktigt bra. Mitt största problem är mina nagelband och huden närmast naglarna. Nu har jag dock hittat en kräm som funkar rätt bra för mina små händer; Neutrogena Norwegian Formula. Den kanske inte gör mina händer supermjuka men det hindrar de iaf från att spricka sönder totalt. När mina nagelband däremot inte alls vill samarbeta hjälper inte heller denna kräm något vidare. Som tur är har jag en liten life saver i form av Apotekets nagelbandsolja. Efter några kvällars insmörjning med den så ser nagelbanden riktigt friska ut. Dessa två produkter är numera måsten på mitt sängbord.

Oliva Cuticle Oil

(Bilder från www.neutrogena.de och www.apoteket.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0