Idioter i det övre facket, dårar i det nedre

Idag är det en sån här dag när minuterna bara segar sig fram. En typisk måndag trots att det är tisdag. Det lustiga är att jag har varit upptagen i stort sett hela tiden och då brukar tiden vanligtvis gå fort. Men inte idag alltså.

Jag har varit lite irriterad idag känner jag. Till stor del beror det på att jag får så många korkade frågor. Ett exempel: På mitt skrivbord står två postfack. Det ena är märkt med mitt namn och det andra är märkt med "Extrabeställningar". In kommer en kollega med en extrabeställning. För mig är det solklart vart beställningen ska hamna men det är det tydligen inte för andra. Kollegan ställer nämligen denna intelligenta fråga: "Jag har en extrabeställning här. Ska jag lägga den bland extrabeställningar eller i det andra facket?" Ja, vad tror du själv? Vad verkar mest logiskt? Självklart ska du lägga den i det fack som är markerat med "Extrabeställningar". En halvtimme senare hittar jag en annan beställning i facket med mitt namn. Det går tydligen inte att vara övertydlig här.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Me love the headline :D

2010-03-17 @ 07:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0