Pannkakor

Igår gjorde jag pannkakor i min nya lilla stekpanna, julklapp från M. Jag tycker att små pannkakor smakar bättre än stora. Att jag använder exakt samma smet är inget som har betydelse. De blev iaf väldigt mumsiga och serverades med grädde och jordgubbssylt.

Resten av kvällen satt jag helt försjunken i Dan Browns senaste bok "Den förlorade symbolen". Som vanligt var det en cliffhanger i slutet av varje kapitel, vilket gör det omöjligt att lägga ifrån sig boken. Det slutade med att jag läste ut den. Jag tycker att det är en jobbig känsla när man läser vissa böcker, man vill liksom läsa klart dem så att man får veta hur det går men samtidigt vill man inte att de ska ta slut. Sånt är frustrerande. Hur som helst, boken var både spännande och intressant men jag tyckte att den påminde lite väl mycket om "Da Vinci-koden". Exakt samma upplägg men med en annan bakgrundshistoria. Dan Brown har väl förstått att det konceptet säljer. Jag måste dock säga att hans bästa böcker är de som inte har blivit lika hypade av media och kritiker. Till exempel är "I cirkelns mitt" egentligen en betydligt bättre historia än Da Vinici-koden, dock inte lika mystisk. Däremot måste jag ge en eloge till Brown för en fantastisk efterforskning. Det är som en liten historielektion inbäddad i en spänningsroman. Det tycker jag är skickligt gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0