Lite ljus, tack!

Imorse var det minusgrader igen och halt som satan på väg till jobbet. Jag gillar vintern. Jag tycker att det är mysigt att komma hem när det är mörkt och tända ljusstakar och värmeljus, gosa in sig i en filt och läsa en bra bok. Men nu räcker det. Jag är av den åsikten att har snön väl försvunnit en gång så behöver den inte komma tillbaka igen. Den här vintern har vi ju dessutom blivit riktigt bortskämda med mycket snö och riktig kyla. Men nu är snön borta sen nagra veckor tillbaka (iaf här nere i Tyskland) så nu återstår bara mörker och kallt. Jag behöver lite ljus nu. Det blir allt svårare att gå upp på morgonen, det är mörkt när jag går till jobbet, det är mörkt när jag kommer hem. Nej, lite sol och några grader över nollan skulle sitta fint nu. För två år sedan när jag flyttade ner hit kunde vi sitta ute på min födelsedag den andra febuari. Solen sken och det var säkert 10 plusgrader. Jag betvivlar att jag kommer att kunna återuppleva det om en vecka. Hörde dessutom av en kollega att det skulle bli ca -10 grader i helgen. Brrr. Sa jag inte att det räckte nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0