Kommentar överflödig

Jag blir alltid lika fascinerad när jag klickar in på en artikel, tex på Aftonbladet eller Expressen, och sedan läser kommentarerna. Det här gäller främst för artiklar som har ett lite mer trivialt innehåll, det vill säga de handlar i regel om en kändis, nya "upptäckter", återanvända artiklar osv. Jag kan hålla med om att även jag klickat in på en artikel som kanske inte gav så väldigt mycket men jag känner inte att det påverkar mitt fortsatta liv i någon större utsträckning. Det verkar det dock göra för en majoritet av kommentatorerna. Här spyr de nämligen ut sin galla över den kassa journalisten, det usla innehållet eller helt enkelt bara över det hemska i att artikeln överhuvudtaget har publicerats. Det är här jag blir lite konfunderad. Inte nog med att de faktiskt har klickat in på ovannämnda tidningar (de brukar klargöra att det är skittidningar det handlar om), klickat sig vidare till den aktuella artikeln, läst artikeln och blivit upprörda, de väljer dessutom att lägga ner åtskilliga minuter på att logga in (måste göras innan man kan kommentera), skriva några arga meningar om artikelns uselhet, ge svar på andra kommentarer och sedan lägga in ytterligare en kommentar. Varför? Om man nu tycker att informationen inte bidrar till bättre vetande är det väl fritt fram att surfa vidare till en annan sida med lite mer matnyttig information. Men icke. Här ska alla få veta att jag minsann inte gillade det här. Det är min plikt som medborgare att berätta att det är skit. Uselt. Pinsamt. Ett mycket märkligt beteende om ni frågar mig. Nästa gång kan de väl bara acceptera att det var en utfyllnadsartikel och sen glatt bege sig vidare i cyberrymden. Det vore så mycket enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0