Ibland blir det bara så fel

Det finns människor som klär sig illa. Antingen sitter kläderna dåligt eller så är det en mönsterkombination som inte är av denna värld. Dessa människor brukar dock inte bry sig nämnvärt om mode och vad som ser bra eller dåligt ut. Det behöver i vissa fall inte ens vara rent. Men det kan jag ta. Alla är inte intresserade av kläder och lägger därför inte heller ner någon energi på att se anständiga ut. Men så finns det de som "kan". Eller de som anser sig kunna. De jobbar gärna inom modebranschen. De läser Vogue, Elle och InStyle. De kan allt om de senaste trenderna. De har alltid en märkesväska inom räckhåll. Tyvärr så finns det dagar när även dessa människor får hjärnsläpp. Det värsta är att det förmodligen är ett helt medvetet drag. Idag fick jag nämligen en chock när en man i ledningsgruppen plötsligt knallar in i lila byxor. Lila!! Inte mörklila på gränsen till svart, inte heller plommon eller någon annan diskret ton. Nej nej. Dessa var så lila att en åttaårig tjej hade blivt grön av avund. Dessa byxor hade han matchat med en svart kavaj och svarta skor. Det ska påpekas att detta är en man som inom företaget bland annat är känd för sin goda smak. Ok. Jag tror att vissa kommer tänka över detta påstående både en och två gånger efter att ha sett honom idag. Jag är fortfarande lite skakad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0