I vårt vackra vita vinterland

Nu är det åter vinter här. Det har snöat oavbrutet i två dagar sa nu har det kommit knappt 20 centimer snö på gatorna. Här tycker jag att det är läge att börja ploga. Men det verkar inte tyskarna hålla med om. Imorse när jag gick till jobbet var det så mycket snö på vägarna att bilarna liksom stakade sig fram. Då rör det sig ändå om vägarna mitt i stan så det är ju en del trafik där. Dessutom blir tyskarna upprörda och förvånade när det blir trafikkaos. "Ja, det är verkligen inte mitt fel att jag är så försenad. Det är ju snö ute! Klart att det inte går att ta sig fram då". När jag bodde i Linköping så var till och med cykelbanorna plogade klockan sju på morgonen. Här har man alltså inte ens lyckats få bort snön från huvudvägen innan rusningstrafik. Låter inte helt smart med tanke på biltätheten här. Igår såg jag en liten skåpbil med en stor borste fram. Jag tror att det är deras främsta vapen mot snöiga vägar. Verkar fungera sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0