Ett år äldre...

Ja, då är det bara några timmar kvar på den dag som jag har fruktat under en sån lång tid. Men nu när den verkligen är här måste jag säga att det inte känns så illa. Stor del av ångesten berodde ju på att jag inte tycker att jag har åstadkommit något under det gångna året. Men om jag ska vara helt ärlig så har jag ju faktiskt fått en hel del erfarenhet. Jag kan och vet säkert saker nu som jag inte kunde och visste för ett år sedan. Både jobbmässigt och privat. En av mina bästa vänner har sagt att man inte blir äldre utan bara klokare och jag tror det stämmer. Jag känner mig inte särskilt mycket äldre nu än vad jag gjorde för några år sedan. Jag ser mig fortfarande som 23. Däremot så finns det nog en hel del saker som jag idag gör som ett rinnande vatten men som då hade varit riktigt knivigt. Därför känns det rätt bra att vara 27. Jag får helt enkelt se till att göra det bästa av den åldern.

Bjöd på hembakta brownies idag och lite annat smått och gott på jobbet och det var verkligen uppskattat. Mina brownies gick åt som smör och det tar jag som ett bra betyg. Tänkte snart ta och knalla hemåt och fortsätta dagen i M:s sällskap. Det är alltid mysigt. Hoppas att maten som jag har planerat blir bra. Till efterrätt blir det chokladfondue. Det blir premiär för mitt lilla fondue-set som jag fick i julklapp. Blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0